Fiyatlar hızla yükselirken tatil alışverişi yavaşlıyor
Mehtap HALICI
Enflasyonla birlikte artan fiyatlar bayram alışverişini de vurdu. Üst gelir grubuna yönelik eser satışlarında artış yaşanırken, orta ve alt gelir grubuna yönelik sahil işleri alışverişi bir önceki yıla göre azaldı. Şube profesyonellerinden ve markalardan alınan değerlendirmelere göre satışlarda geçen yıla göre yüzde 20’ye yakın düşüş dikkat çekti.
Kısalan tatil süreleri talebi düşürdü
IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara, bu yıl tatil sürelerinin önceki yıllara göre kısalması nedeniyle tatil işlerinin satışında düşüş yaşandığını söyledi. 8-10 günlük tatil sürelerinin 3-4 güne indiğini ve bunun da doğal olarak tatil işlerine olan talebi azalttığını kaydeden Özkara, “Geçtiğimiz yıllarda büyüme ivmesi kazanan online bayram alışverişi bu dönemde yavaşladı. yaz dönemi.”
Özkara, tüketicilerin kendilerini tatil sürecine hazırlamak için plaj havlusu, plaj terliği, plaj çantası ve güneş kremi gibi ürünleri online platformlardan temin ettiğini belirtti. Tatil süresinin kısalması, yazın geç gelmesi gibi faktörlerin talepte etkili olmasına rağmen düşüşün ana nedenlerinden birinin ekonomi olduğunu belirten Kom Lideri Ayşenur Cansız, bu yıl satışlarda yüzde 20’lik düşüş olduğunu söyledi. geçen seneye kıyasla
Etkilenen ekonomik faktörler
Ekonomik koşullardaki değişimin tüketici harcamalarında daralmaya neden olduğunu ve dolaylı olarak segmenti etkilediğini belirten Cansız, bu süreçte kampanyalarla yeni tüketicilere ulaşmanın yanı sıra müşteri sadakatini artıracak stratejiler geliştirmeyi hedeflediklerini belirtti.
Tekstil bölümü payını aldı
Yeni İnci Lideri Furkan Atakan, havaların geç ısınması, tatil süresinin kısalması ve ekonomik koşullardan tüm departmanların etkilendiğini kaydetti. Atakan, “Tekstil sektörü de bu olumsuz etkiden nasibini aldı” dedi. Ancak Yeni İnci olarak her yaz döneminde olduğu gibi bu yaz döneminde de satış artışı olduğunu belirten Atakan, “Bu yıl mayo koleksiyonuna yeni girdik ve ilk koleksiyonumuzu çıkardık. Kadınların özellikle plaj modasına önem vermesi ve çeşitliliği ön planda tutması alışveriş oranlarını artırıyor” dedi.
Pazar daraldı, şirket sayısı azaldı
Louren olarak önceki yıllara göre satışlarında bir azalma olmadığını belirten Louren Yönetim Kurulu Başkanı Çağlar Solmaz, “Çünkü pazar daraldı. Firma sayısı azaldı. Adet olarak azalmasına rağmen marka olarak bir değişiklik olmamıştır. Ekonomideki çalkantıya rağmen bayram alışverişine ilgi yüksek” dedi.
Yaz aylarının başlamasıyla birlikte geçen yılın aynı dönemine göre online satışlarda yüzde 100 artış olduğunu belirten Zeki Pazarlama Müdürü Gökhan Akdağ, özellikle genç müşteri profillerinin arttığını söyledi. Akdağ, plaj malzemeleri, mayo ve bikini çalışmalarına da genel bir talep olduğunu sözlerine ekledi.
Uzaktan çalışma satışları etkiledi
Boyner Büyük Mağazacılık Kadın & Erkek & Çocuk Giyim Genel Müdür Yardımcısı Tuğba Güler Barlık, dönemi plaj giyim kategorisinde önemli bir büyüme ile tamamlayacaklarını belirtti. Barlık, geçen yılın aynı dönemine göre bu yıl plaj giyim, mayo ve bikini ürünlerinde yüzde 100’e yakın büyüme beklediklerini söyledi.
Okulların tatil olması, uzaktan çalışma modeliyle yazlık bölgelerde çalışabilme imkanı ve uzun tatillerin satışları hızlandırdığını vurgulayan Barlık, plaj giyimi kategorisinde mayo, bikini ve deniz şortunun en çok tercih edilen ürünler arasında yer aldığını söyledi. Barlık, yaz dönemi için kadın, erkek ve çocuk giyim kategorilerinde t-shirt, elbise, etek, şort ve rahat pantolonların tercih edildiğini sözlerine ekledi.